Výhody priameho predaja
Výhody pre zákazníkov
- osobný kontakt so známou osobou predajca
- poradenstvo
- kompletný servis
- dôkladné zoznámenie sa s výrobkom či službou – všestranné predvedenie a vyskúšanie výrobku
- doručenie výrobku na miesto určenia
- poskytovanie aktuálnych informácií o novinkách apod.
- poskytnutie záručných podmienok a možnosť tovar vrátiť bez finančných strát
- vysoká úroveň štandardov ochrany spotrebiteľa a dodržovanie povinností vychádzajúcich z Etického kódexu a stanov ZPP
Väčšina spoločností pôsobiacich v priamom predaji si svoje výrobky samy vyvíjajú, vyrábajú a distribuujú. Spoločnosti tak majú plnú kontrolu nad ich úžitkovými vlastnosťami a kvalitou. To im umožňuje poskytovať veľmi príťažlivé záručné podmienky a v prípade nespokojnosti zákazníka možnosť tovar vrátiť bez finančných strát.
Výhody pre priamych predajcov
- nízke vstupné investície
- odmena je priamo závislá na vlastnej výkonnosti
- činnosť je možné prevádzkovať ako vedľajšiu pracovnú činnosť
- časová flexibilita podnikania – prispôsobenie časového harmonogramu podľa vlastných možností
- odborné vzdelávania a školenia ponúknuté zo strany členskej spoločnosti na profesionálnej úrovni
- široká škála vysoko kvalitných produktov
- sociálny kontakt a osobné uznanie
Ak nie je medzi kupujúcim a predávajúcim dôvera, nemôže vzniknúť priamy obchod. Priamy predajca veľmi dobre pozná ponúkané výrobky, podniká v súlade s platnou legislatívou i Etickým kódexom ZPP a poskytuje osobné služby. Preto je nákup od priameho predajcu bezpečný, pohodlný i časovo úsporný. Naviac má zákazník istotu, že ponúkané produkty sú vysoko kvalitné.
Spoločnosti združené v ZPP sú zárukou seriózneho a etického jednania, ktoré je v súlade s legislatívou i Etickým kódexom ZPP.