Najväčšia spoločnosť v oblasti osobného predaja Amway ohlásila ročné tržby za rok 2015 vo výške 9,5 miliardy dolárov.
Medziročne sa Amway darilo horšie o 12 percent, než v roku 2014. Spoločnosť pritom dlhé roky odolávala ekonomickej kríze – v rokoch 2006-2013 zaznamenali strmý rast až k 11,8 miliardám USD.
Obchodovanie spoločnosti bolo značne ovplyvnené rastúcim kurzom doláru a naopak klesajúcim výkonom čínskej ekonomiky. Preto tiež globálne tržby klesli aj napriek rastu na väčšine najväčších trhoch.
Amway je producentom výrobkov v oblasti kozmetiky, doplnkov stravy a prostriedkov pre domácnosť. V roku 2014 bola najväčšou spoločnosťou osobného predaja pred firmami ako Avon, Mary Kay či Oriflame.
“Vo väčšine krajín, napríklad v Japonsku, USA, Malajzii či v Kórei, sa nám darí veľmi dobre, na niektorých trhoch sme dokonca dosiahli rekordné tržby,” hovorí Steve Van Andel z vedenia Amway. Čína zostala pre Amway najväčším trhom, okrem nej sa spoločnosť opiera tiež o tržby napríklad v Thajsku, Rusku, Indii či na Ukrajine.
46 percent tržieb Amway tvoria doplnky stravy, 25 percent kozmetika a 23 percent potreby pre domácnosť.
Spoločnosť v roku 2015 pokračovala v masívnej investičnej expanzii - do výskumu, vývoja a výroby investovala viac ako 335 miliónov dolárov. Okrem toho išli investície do vzdelávania nezávislých distribútorov prostredníctvom online nástroja.